Алгоритм реєстрації програмного РРО
У цій статті ми розповімо алгоритм для реєстрації Програмних РРО для ФОП.
Якщо ви шукаєте інформацію, як правильно зареєструвати та встановити програмний РРО, це означає, що вами вже проаналізовані докази: чому необхідний РРО та складені плюси на користь, саме Програмного РРО, тому ми не будемо писати інформацію для тих, хто не зважився або не знає, що час заРРОшитися – ви вже пройшли ці муки сумнівів і точно знаєте, що хочете.
Необхідні дії для реєстрації ПРРО
Щоб стати щасливим власником зареєстрованого ПРРО та почати друкувати фіскальні чеки, необхідно:
- Вибрати програмне забезпечення.
- Подати до податкової форму 20-ОПП (для реєстрації господарської одиниці).
- Отримати КЕП для касира та зареєструвати електронний підпис касира у податковій.
- Подати до податкової форму 1-ПРРО (для реєстрації каси та отримання фіскального номера).
Поїхали! Докладніше про кожен крок ↓
I. У Програмі Торгсофт вже вбудовано модуль з можливістю працювати з ПРРО, тому, придбавши наше додаткове ПЗ, ви повинні зробити пункти II-IV та за допомогою наших фахівців зробити необхідні налаштування у програмі, після реєстрації ПРРО у податковій.
II. Без реєстрації господарської одиниці (торгової точки), де використовуватиметься програмне РРО, неможлива подальша реєстрація самого ПРРО (податкова не пропустить!). І для реєстрації господарської одиниці призначена форма 20-ОПП (F1312002) ← номер форми, якщо здавати в електронному вигляді.
Багато хто питає, як зайти і користуватися електронним кабінетом (ЕК) платника податків?
Розповідаємо! Якщо його освоїти, то для ФОП це зручно: можливості складати звіти, робити звірки з податків, контролювати нові банківські реквізити для сплати податків, листуватися з податковою.
Для використання ЕК необхідно мати електронний підпис (ЕП), найпростіше отримати ЕП у Приватбанку (якщо у вас вже є там або рахунок, або карта Привату), гаряча лінія Приватбанку 3700 допоможе створити ЕП. Обов'язково (!) запам'ятайте пароль при генерації ЕП та запам'ятайте місце, куди зберегли електронний підпис.
1. Заходимо в ЕК за адресою https://cabinet.tax.gov.ua/ та натискаємо «Вхід»
2. Шукаємо у запропонованому списку варіантів електронних ключів АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК»
3. Знаходимо електронний ключ Приватбанку, який ми раніше згенерували та зберегли
4. Вводимо пароль для електронного підпису Приватбанку - пароль, який ви придумали та запам'ятали(!) при генеруванні ЕП
5. Якщо пароль введено правильно та зчитано, з'явиться повідомлення, що ключ успішно завантажено.
6. Для створення форми 20-ОПП ліворуч шукаємо розділ «Введення звітності» та у поточному місяці натискаємо «Створити»
7. У списку звітів шукаємо бланк 20-ОПП: F1312002 (на четвертому аркуші)
8. Перевіряємо правильність заповнення кодів вашої податкової та натискаємо «Створити»
І можна заповнювати форму 20-ОПП.
Основна таблиця має такий вигляд ↓
№ з/п |
Код ознаки надання інформації |
Тип об’єкта оподаткування |
Найменування об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності) |
Ідентифікатор об’єкта оподаткування |
Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування |
Місцезнаходження об’єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири) |
Стан об’єкта оподаткування |
Вид права на об’єкт оподаткування |
Прошу взяти на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням об’єкта оподаткування (потрібне позначити знаком "v" або "+") |
Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності) |
|
код за КОАТУУ |
область, район, населений пункт |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Заповнення стовпців у формі 20-ОПП:
- 2 – при первинному заповненні ставимо: 1
- 3 – тип об'єкта шукаємо у довіднику тут (знаходимо свою область/місто/район міста)
- 7 – вказуємо: Україна, область, місто
- 8 – адреса (без міста)
- 9 – зазвичай ставиться 2 або 8 (після табличної частини форми є опис заповнення форми), якщо об'єкт орендуємо у когось, то ставимо 8, якщо власний об'єкт, який експлуатується, то ставимо 2.
- 10 – вибираємо вид права на об'єкт (із підказок нижче табличній частині). Наприклад, якщо довгострокова оренда (договір укладено більше, ніж на рік), то ставимо 7, якщо договір оренди укладено терміном до року – то ставимо 8, якщо власний об'єкт – 1 (за наявності документів).
- 11 – заповнюється тільки тоді, коли хочемо зареєструвати об'єкт, що знаходиться не за основним місцем обліку (не в своєму районі/місті).
- 12 – заповнюється власниками (наприклад, кадастровий номер зем. ділянки, номер кузова авто).
Приклади заповнення табличної частини форми 20-ОПП ↓
- Інтернет-магазин. Вказуємо адресу прописки ФОП (квартира не у власності ФОП) у м. Київ у Деснянському районі.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
1 |
469 |
ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН |
46900001 |
8036400000 |
УКРАЇНА, КИЇВСЬКА ОБЛ., М. КИЇВ |
ВУЛ. МИЛОСЛАВСЬКА, БУД. ..., КВ. … |
2 |
6 |
|
Тут є сенс додати: якщо у вас є орендоване приміщення, то не поспішайте його «світити» у випадку з інтернет-магазином, оскільки перевіряючі одразу знатимуть куди приходити з перевіркою, адресу прописки, на яку зареєстровано ФОП, і так вже є у податковій, і за домашніми адресами вони не ходять.
- Стоматологічний кабінет «Усмішка» розташований у квартирі на території Подільського р-ну м. Кропивницького, квартира є власністю ФОП.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
1 |
475 |
Усмішка |
47500001 |
3510136600 |
Кропивницький |
ВУЛ.ЧОРНОВОЛА, БУД. ..., КВ. … |
2 |
1 |
|
******** |
У гр 12 – реєстраційний номер об'єкта нерухомості.
- Туристична компанія зареєстрована у квартирі на території Новобаварського р-ну м. Харкова. Квартира орендується у власника (договір оренди на 10 років).
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
1 |
682 |
68200001 |
6310137900 |
Харків |
Пр. Л. Малої, б. 56, кв. 11 |
8 |
7 |
|
- Приміщення для магазину «Смаколики» орендується на три роки у Києві в Шевченківському районі на вулиці Білоруській, реєстрація ФОП в іншому районі Києва.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
1 |
321 |
Смаколики |
32100001 |
8039100000 |
Київ |
Вул. Белоруська, буд. … |
8 |
7 |
v |
******** |
У гр 11 – v (ставимо пташку для взяття на облік у податковій за місцем розташування магазину)
У гр 12 - реєстраційний номер об'єкта нерухомості.
Запитання-відповіді за формою 20-ОПП ↓
1) Запитання: якщо торгова точка знаходиться не за місцем реєстрації (тобто прописки), куди подавати форму 20-ОПП: за пропискою чи в район розташування торгової точки?
- Відповідь: Форма 20-ОПП подається до податкової за "основним місцем" ("за пропискою"), за "місцем отримання доходу" її подавати не потрібно, але у графі 11 "Прошу взяти на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням об'єкта..." ставте відмітку (пташку або плюсик). Підсумовуємо: Якщо активно масштабуєтеся — відкриваєте магазини у різних містах/районах, у власних приміщеннях чи орендованих — це все неосновні місця ведення діяльності, і треба стати на облік у податкових за місцезнаходженням кожного такого об'єкта, де отримуєте доходи, але подавати форму 20-ОПП треба в основну податкову.
2) Запитання: Якщо магазин розташовується не за місцем реєстрації ФОП, то куди платити податки із зарплати найманих співробітників, які працюють на цій точці? (СПД у Києві, а магазин у Київській області).
- Відповідь: Податки за працівників та виконавців-фізичних осіб за договорами ДПГ ви утримуєте та сплачуєте до бюджету ПДФО та ЗС за основним місцем обліку (за місцем реєстрації ФОП), незалежно від місця провадження підприємницької діяльності. У цю ж податкову подаєте і форму №1ДФ. Те саме стосується і сплати ЄСВ за працівників та звіту Д4 — платити та подавати до податкової служби, в якій перебуваєте на обліку як ФОП. При прийомі працівників на роботу повідомляєте також податкову за основним місцем обліку, навіть якщо ці люди працюватимуть на точках в інших містах.
Податки підприємця «за себе» сплачуєте за основним місцем обліку, незалежно від того, в якому місті отримували доходи. У цю ж податкову подаєте звітність. Але пам'ятайте: здійснюючи діяльність на територіях різних місцевих рад, сплачувати єдиний податок потрібно за максимальною ставкою.
3) Запитання: Якщо приміщення орендується, чи потрібно вести до податкової копії договору оренди?
- Відповідь: Ні, не треба. Достатньо подати заповнену форму 20-ОПП в електронному вигляді.
4) Запитання: Ми повертаємо склад орендодавцю, "код ознаки" та "стан об"екта" - 6? Вид права такий самий як у первинній 20*-ОПП на цей об'єкт?
- Відповідь: Код ознаки – 3, стан – 6, Вид - як вказували в 20-ОПП під час реєстрації
5) Запитання: Я орендую місце в салоні краси (я майстер манікюру). Який тип об'єкта показати у формі 20-ОПП: «679 – Стіл»?
- Відповідь: Ні. Орендується не тільки стіл, а й частина приміщення, тому потрібно вибирати, виходячи з функціонального призначення, наприклад: «331 – Манікюрний салон».
У гр. 9 - код "8" (орендується), в гр. 10 – код «8» (якщо оренда до року), код «7» (понад рік).
6) Запитання: У нас магазин. Частину приміщення здали в оренду на три роки косметичному салону. Чи потрібно нам як орендодавцям здавати 20-ОПП та показувати здане в оренду приміщення?
- Відповідь: Так, потрібно. У гр. 3 - "292" (косметичний салон), в гр. 9 код «9» (здається в оренду).
А в період карантину це навіть може убезпечити Вас, якщо, наприклад, в карантин салон працює
У разі перевірки, у податковій є дані, що Ви приміщення здали в оренду і не несете відповідальності, якщо косметичний салон не дотримувався режиму.
7) Запитання: Протягом якого часу реєструється форма 20-ОПП? Як переконатися, що об'єкт зареєстрований?
- тут (знаходимо свою область/місто/ район міста)
- 7 – вказуємо: Україна, область, місто
- 8 – адреса (без міста)
- 9 – зазвичай ставиться 2 або 8 (після табличної частини форми є опис заповнення форми), якщо об'єкт орендуємо у когось, то ставимо 8, якщо власний об'єкт, який експлуатується, то ставимо 2.
- 10 – вибираємо вид права на об'єкт (із підказок нижче табличній частині). Наприклад, якщо довгострокова оренда (договір укладено більше, ніж на рік), то ставимо 7, якщо договір оренди укладено терміном до року – то ставимо 8, якщо власний об'єкт – 1 (за наявності документів).
- 11 – заповнюється тільки тоді, коли хочемо зареєструвати об'єкт, що знаходиться не за основним місцем обліку (не в своєму районі/місті).
- 12 – заповнюється власниками (наприклад, кадастровий номер зем. ділянки, номер кузова авто).
Приклади заповнення табличної частини форми 20-ОПП ↓
- Інтернет-магазин. Вказуємо адресу прописки ФОП (квартира не у власності ФОП) у м. Київ у Деснянському районі.
- тут (знаходимо свою область/місто/ район міста)
- 7 – вказуємо: Україна, область, місто
- 8 – адреса (без міста)
- 9 – зазвичай ставиться 2 або 8 (після табличної частини форми є опис заповнення форми), якщо об'єкт орендуємо у когось, то ставимо 8, якщо власний об'єкт, який експлуатується, то ставимо 2.
- 10 – вибираємо вид права на об'єкт (із підказок нижче табличній частині). Наприклад, якщо довгострокова оренда (договір укладено більше, ніж на рік), то ставимо 7, якщо договір оренди укладено терміном до року – то ставимо 8, якщо власний об'єкт – 1 (за наявності документів).
- 11 – заповнюється тільки тоді, коли хочемо зареєструвати об'єкт, що знаходиться не за основним місцем обліку (не в своєму районі/місті).
- 12 – заповнюється власниками (наприклад, кадастровий номер зем. ділянки, номер кузова авто).
Приклади заповнення табличної частини форми 20-ОПП ↓
- Інтернет-магазин. Вказуємо адресу прописки ФОП (квартира не у власності ФОП) у м. Київ у Деснянському районі.
Надалі розділ ЕК «Відомості про об'єкти оподаткування» допоможе при заповненні реєстраційної форми для ПРРО (1-ПРРО) – щоб уникнути помилок при заповненні 1-ПРРО потрібно просто скопіювати дані з цього розділу.
III. Наш третій крок – отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого постачальника електронних довірчих послуг та подальші дії залежать від того, з яким ключем підпису ви хочете працювати в програмному РРО.
№ |
Ким видано ключ |
Необхідні дії |
1 |
Податкова інспекція (Key-6.dat) |
Пункт 2 і 3 можна пропускати. Програма Торгсофт вміє працювати з ключами *.ZS2 та *.JKS |
2 |
Сертифікованими представниками АЦСК “Україна” «М.Е.Док» (*.ZS2) |
Не потребується для програми Торгсофт |
3 |
АЦСК “Приватбанк” (*.JKS) |
** Ключ Приватбанку легко отримати (якщо вже є картка Приватбанку), фахівці з гарячої лінії Приватбанку допоможуть у цьому, а наші фахівці із задоволенням допоможуть конвертувати ключ у потрібний формат (для роботи з ПРРО). Не потребується для програми Торгсофт |
Для чого потрібна КЕП? Щоб відкрити/закрити зміну або відправити електронні чеки на фіскалізацію, потрібен підпис уповноваженої особи (касира), або підпис друку з номером (друк каси) – без КЕП все це зробити ніяк не можна. До речі, для отримання сертифіката друку з номерами не обов'язково мати фізичний друк. Термін використання КЕП – 2 роки, перед досягненням 2-х років електронний підпис потрібно оновити.
Для прикладу така ситуація: в організації є одна каса та два касири, які позмінно на ній працюють. Існує два варіанти організації роботи касирів із КЕП для роботи з ПРРО:
- необхідно отримати підписи касирів, тобто дві КЕП з різними ПІБ для того, щоб кожен касир міг зі своїм електронним підписом відкрити/закрити зміну на цій касі;
- організація отримує один підпис друку для каси, і тоді будь-який касир використовує саме цей сертифікат під час роботи з програмним РРО.
Електронні підписи касирів та печаток повинні бути обов'язково зареєстровані у податковій, для цього подається «Повiдомлення про надання iнформацiї щодо квалiфiкованого сертифiкату вiдкритого ключа» (F1391801). У графу «Ідентифікатор ключа суб'єкта» вставляємо літерно-цифрове значення ідентифікатора, скопійоване із КЕП. Тут можна подивитися, звідки він копіюється (якщо є пробіли, то їх треба видалити) і як заповнити. форму повідомлення.
IV. Ну і ми дійшли до реєстрації форми 1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» (F1316602). Для кожного ПРРО подається окрема заява! При заповненні форми 1-ПРРО краще копіювати дані із розділу ЕК «Відомості про об'єкти оподаткування». Подивитися як заповнити форму можна тут та тут. Хотілося б уточнити два моменти під час заповнення форми:
- у п.4 «Тип ПРРО» краще вказати «пересувний», якщо є хоч разовий шанс вибити чек не за місцем реєстрації торгової точки. Якщо цього не буде – вас це ні до чого не зобов'язує, зате перестрахуєтесь.
- у п.5 краще вибрати, що «ПРРО може працювати в режимі офлайн» - на випадок відсутності інтернету/світла. Якщо ви не покажете цю опцію, то за відсутності світла/інтернету не зможете надати фіскальний чек покупцю.
- до п.6 додаємо додаткову кількість зарезервованих фіскальних номерів на випадок роботи без інтернету/світла (якщо в цьому є необхідність). Якщо достатньо стандартної кількості 2 тис., то п.6 залишаємо порожнім.
Якщо форма 1 програмний РРО подається в першій половині дня і заповнена без помилок, то реєстрація в електронному кабінеті/Мідку відбувається швидко - протягом півгодини.
У квитанції № 1 приходить фіскальний номер вашого ПРРО (уважно читайте квитанцію!), який надалі буде вказано на кожному вашому фіскальному документі.
Після реєстрації ПРРО та отримання його фіскального номера, необхідно зробити всі налаштування у програмі та наші фахівці професійно допоможуть вам у цьому та проведуть навчання по роботі з програмним РРО у Торгсофт.