Ваше місто: Ashburn
ТОРГСОФТ - офіційне представництво в м.Києві
Час роботи:
пн-пт з 9:00 до 18:00 сб, нд - вихідні
0 товарів
на суму 0 грн
0
0 товарів
на суму 0 грн
0

Алгоритм реєстрації програмного РРО


У цій статті ми розповімо алгоритм для реєстрації Програмних РРО для ФОП.

Якщо ви шукаєте інформацію, як правильно зареєструвати та встановити програмний РРО, це означає, що вами вже проаналізовані докази: чому необхідний РРО та складені плюси на користь, саме Програмного РРО, тому ми не будемо писати інформацію для тих, хто не зважився або не знає, що час заРРОшитися – ви вже пройшли ці муки сумнівів і точно знаєте, що хочете.

Необхідні дії для реєстрації ПРРО

Щоб стати щасливим власником зареєстрованого ПРРО та почати друкувати фіскальні чеки, необхідно:

  1. Вибрати програмне забезпечення.
  2. Подати до податкової форму 20-ОПП (для реєстрації господарської одиниці).
  3. Отримати КЕП для касира та зареєструвати електронний підпис касира у податковій.
  4. Подати до податкової форму 1-ПРРО (для реєстрації каси та отримання фіскального номера).

Поїхали! Докладніше про кожен крок ↓

I. У Програмі Торгсофт вже вбудовано модуль з можливістю працювати з ПРРО, тому, придбавши наше додаткове ПЗ, ви повинні зробити пункти II-IV та за допомогою наших фахівців зробити необхідні налаштування у програмі, після реєстрації ПРРО у податковій.

II. Без реєстрації господарської одиниці (торгової точки), де використовуватиметься програмне РРО, неможлива подальша реєстрація самого ПРРО (податкова не пропустить!). І для реєстрації господарської одиниці призначена форма 20-ОПП (F1312002) ← номер форми, якщо здавати в електронному вигляді.

Багато хто питає, як зайти і користуватися електронним кабінетом (ЕК) платника податків?

Розповідаємо! Якщо його освоїти, то для ФОП це зручно: можливості складати звіти, робити звірки з податків, контролювати нові банківські реквізити для сплати податків, листуватися з податковою.

Для використання ЕК необхідно мати електронний підпис (ЕП), найпростіше отримати ЕП у Приватбанку (якщо у вас вже є там або рахунок, або карта Привату), гаряча лінія Приватбанку 3700 допоможе створити ЕП. Обов'язково (!) запам'ятайте пароль при генерації ЕП та запам'ятайте місце, куди зберегли електронний підпис.

1. Заходимо в ЕК за адресою https://cabinet.tax.gov.ua/ та натискаємо «Вхід»

2. Шукаємо у запропонованому списку варіантів електронних ключів АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК»

3. Знаходимо електронний ключ Приватбанку, який ми раніше згенерували та зберегли

4. Вводимо пароль для електронного підпису Приватбанку - пароль, який ви придумали та запам'ятали(!) при генеруванні ЕП

5. Якщо пароль введено правильно та зчитано, з'явиться повідомлення, що ключ успішно завантажено.

6. Для створення форми 20-ОПП ліворуч шукаємо розділ «Введення звітності» та у поточному місяці натискаємо «Створити»

7. У списку звітів шукаємо бланк 20-ОПП: F1312002 (на четвертому аркуші)

8. Перевіряємо правильність заповнення кодів вашої податкової та натискаємо «Створити»

І можна заповнювати форму 20-ОПП.

Основна таблиця має такий вигляд ↓

№ з/п

Код ознаки надання інформації

Тип об’єкта оподаткування

Найменування об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)

Ідентифікатор об’єкта оподаткування

Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування

Місцезнаходження об’єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири)

Стан об’єкта оподаткування

Вид права на об’єкт оподаткування

Прошу взяти на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням об’єкта оподаткування (потрібне позначити знаком "v" або "+")

Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)

код за КОАТУУ

область, район, населений пункт

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

Заповнення стовпців у формі 20-ОПП:

  • 2 – при первинному заповненні ставимо: 1
  • 3 – тип об'єкта шукаємо у довіднику тут (знаходимо свою область/місто/район міста)
  • 7 – вказуємо: Україна, область, місто
  • 8 – адреса (без міста)
  • 9 – зазвичай ставиться 2 або 8 (після табличної частини форми є опис заповнення форми), якщо об'єкт орендуємо у когось, то ставимо 8, якщо власний об'єкт, який експлуатується, то ставимо 2.
  • 10 – вибираємо вид права на об'єкт (із підказок нижче табличній частині). Наприклад, якщо довгострокова оренда (договір укладено більше, ніж на рік), то ставимо 7, якщо договір оренди укладено терміном до року – то ставимо 8, якщо власний об'єкт – 1 (за наявності документів).
  • 11 – заповнюється тільки тоді, коли хочемо зареєструвати об'єкт, що знаходиться не за основним місцем обліку (не в своєму районі/місті).
  • 12 – заповнюється власниками (наприклад, кадастровий номер зем. ділянки, номер кузова авто).

Приклади заповнення табличної частини форми 20-ОПП ↓

  • Інтернет-магазин. Вказуємо адресу прописки ФОП (квартира не у власності ФОП) у м. Київ у Деснянському районі.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

1

469

ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН

46900001

8036400000

УКРАЇНА, КИЇВСЬКА ОБЛ., М. КИЇВ

ВУЛ. МИЛОСЛАВСЬКА, БУД. ..., КВ. …

2

6

 

 

Тут є сенс додати: якщо у вас є орендоване приміщення, то не поспішайте його «світити» у випадку з інтернет-магазином, оскільки перевіряючі одразу знатимуть куди приходити з перевіркою, адресу прописки, на яку зареєстровано ФОП, і так вже є у податковій, і за домашніми адресами вони не ходять.

  • Стоматологічний кабінет «Усмішка» розташований у квартирі на території Подільського р-ну м. Кропивницького, квартира є власністю ФОП.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

1

475

Усмішка

47500001

3510136600

Кропивницький

ВУЛ.ЧОРНОВОЛА, БУД. ..., КВ. …

2

1

 

********

У гр 12 – реєстраційний номер об'єкта нерухомості.

  • Туристична компанія зареєстрована у квартирі на території Новобаварського р-ну м. Харкова. Квартира орендується у власника (договір оренди на 10 років).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

1

682

 

68200001

6310137900

Харків

Пр. Л. Малої, б. 56, кв. 11

8

7

 

 

 

  • Приміщення для магазину «Смаколики» орендується на три роки у Києві в Шевченківському районі на вулиці Білоруській, реєстрація ФОП в іншому районі Києва.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

1

321

Смаколики

32100001

8039100000

Київ

Вул. Белоруська, буд. …

8

7

v

********

У гр 11 – v (ставимо пташку для взяття на облік у податковій за місцем розташування магазину)

У гр 12 - реєстраційний номер об'єкта нерухомості.

Запитання-відповіді за формою 20-ОПП ↓

1) Запитання: якщо торгова точка знаходиться не за місцем реєстрації (тобто прописки), куди подавати форму 20-ОПП: за пропискою чи в район розташування торгової точки?

  • Відповідь: Форма 20-ОПП подається до податкової за "основним місцем" ("за пропискою"), за "місцем отримання доходу" її подавати не потрібно, але у графі 11 "Прошу взяти на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням об'єкта..." ставте відмітку (пташку або плюсик). Підсумовуємо: Якщо активно масштабуєтеся — відкриваєте магазини у різних містах/районах, у власних приміщеннях чи орендованих — це все неосновні місця ведення діяльності, і треба стати на облік у податкових за місцезнаходженням кожного такого об'єкта, де отримуєте доходи, але подавати форму 20-ОПП треба в основну податкову.

2) Запитання: Якщо магазин розташовується не за місцем реєстрації ФОП, то куди платити податки із зарплати найманих співробітників, які працюють на цій точці? (СПД у Києві, а магазин у Київській області).

  • Відповідь: Податки за працівників та виконавців-фізичних осіб за договорами ДПГ ви утримуєте та сплачуєте до бюджету ПДФО та ЗС за основним місцем обліку (за місцем реєстрації ФОП), незалежно від місця провадження підприємницької діяльності. У цю ж податкову подаєте і форму №1ДФ. Те саме стосується і сплати ЄСВ за працівників та звіту Д4 — платити та подавати до податкової служби, в якій перебуваєте на обліку як ФОП. При прийомі працівників на роботу повідомляєте також податкову за основним місцем обліку, навіть якщо ці люди працюватимуть на точках в інших містах.

Податки підприємця «за себе» сплачуєте за основним місцем обліку, незалежно від того, в якому місті отримували доходи. У цю ж податкову подаєте звітність. Але пам'ятайте: здійснюючи діяльність на територіях різних місцевих рад, сплачувати єдиний податок потрібно за максимальною ставкою.

3) Запитання: Якщо приміщення орендується, чи потрібно вести до податкової копії договору оренди?

  • Відповідь: Ні, не треба. Достатньо подати заповнену форму 20-ОПП в електронному вигляді.

4) Запитання: Ми повертаємо склад орендодавцю, "код ознаки" та "стан об"екта" - 6? Вид права такий самий як у первинній 20*-ОПП на цей об'єкт?

  • Відповідь: Код ознаки – 3, стан – 6, Вид - як вказували в 20-ОПП під час реєстрації

5) Запитання: Я орендую місце в салоні краси (я майстер манікюру). Який тип об'єкта показати у формі 20-ОПП: «679 – Стіл»?

  • Відповідь: Ні. Орендується не тільки стіл, а й частина приміщення, тому потрібно вибирати, виходячи з функціонального призначення, наприклад: «331 – Манікюрний салон».

У гр. 9 - код "8" (орендується), в гр. 10 – код «8» (якщо оренда до року), код «7» (понад рік).

6) Запитання: У нас магазин. Частину приміщення здали в оренду на три роки косметичному салону. Чи потрібно нам як орендодавцям здавати 20-ОПП та показувати здане в оренду приміщення?

  • Відповідь: Так, потрібно. У гр. 3 - "292" (косметичний салон), в гр. 9 код «9» (здається в оренду).

А в період карантину це навіть може убезпечити Вас, якщо, наприклад, в карантин салон працює

У разі перевірки, у податковій є дані, що Ви приміщення здали в оренду і не несете відповідальності, якщо косметичний салон не дотримувався режиму.

7) Запитання: Протягом якого часу реєструється форма 20-ОПП? Як переконатися, що об'єкт зареєстрований?

  • тут (знаходимо свою область/місто/ район міста)
  • 7 – вказуємо: Україна, область, місто
  • 8 – адреса (без міста)
  • 9 – зазвичай ставиться 2 або 8 (після табличної частини форми є опис заповнення форми), якщо об'єкт орендуємо у когось, то ставимо 8, якщо власний об'єкт, який експлуатується, то ставимо 2.
  • 10 – вибираємо вид права на об'єкт (із підказок нижче табличній частині). Наприклад, якщо довгострокова оренда (договір укладено більше, ніж на рік), то ставимо 7, якщо договір оренди укладено терміном до року – то ставимо 8, якщо власний об'єкт – 1 (за наявності документів).
  • 11 – заповнюється тільки тоді, коли хочемо зареєструвати об'єкт, що знаходиться не за основним місцем обліку (не в своєму районі/місті).
  • 12 – заповнюється власниками (наприклад, кадастровий номер зем. ділянки, номер кузова авто).

Приклади заповнення табличної частини форми 20-ОПП ↓

  • Інтернет-магазин. Вказуємо адресу прописки ФОП (квартира не у власності ФОП) у м. Київ у Деснянському районі.
  • тут (знаходимо свою область/місто/ район міста)
  • 7 – вказуємо: Україна, область, місто
  • 8 – адреса (без міста)
  • 9 – зазвичай ставиться 2 або 8 (після табличної частини форми є опис заповнення форми), якщо об'єкт орендуємо у когось, то ставимо 8, якщо власний об'єкт, який експлуатується, то ставимо 2.
  • 10 – вибираємо вид права на об'єкт (із підказок нижче табличній частині). Наприклад, якщо довгострокова оренда (договір укладено більше, ніж на рік), то ставимо 7, якщо договір оренди укладено терміном до року – то ставимо 8, якщо власний об'єкт – 1 (за наявності документів).
  • 11 – заповнюється тільки тоді, коли хочемо зареєструвати об'єкт, що знаходиться не за основним місцем обліку (не в своєму районі/місті).
  • 12 – заповнюється власниками (наприклад, кадастровий номер зем. ділянки, номер кузова авто).

Приклади заповнення табличної частини форми 20-ОПП ↓

  • Інтернет-магазин. Вказуємо адресу прописки ФОП (квартира не у власності ФОП) у м. Київ у Деснянському районі.
Відповідь: Якщо форма 20-ОПП заповнена коректно, то при її подачі в першій половині дня через електронний кабінет (ЕК), квитанція № 2 приходить протягом півгодини-години. Перевірити зареєстрований об'єкт можна в ЕК: Головна ➢ Облікові дані платника ➢ Відомості про об'єкти оподаткування.

Надалі розділ ЕК «Відомості про об'єкти оподаткування» допоможе при заповненні реєстраційної форми для ПРРО (1-ПРРО) – щоб уникнути помилок при заповненні 1-ПРРО потрібно просто скопіювати дані з цього розділу.

III. Наш третій крок – отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого постачальника електронних довірчих послуг та подальші дії залежать від того, з яким ключем підпису ви хочете працювати в програмному РРО.

Ким видано ключ

Необхідні дії

1

Податкова інспекція

(Key-6.dat)

  1. Перевіряємо, чи є сертифікат відкритого ключа.
  2. Якщо сертифікат відсутній, завантажуємо сертифікат із сайту acskidd.gov.ua, у розділі «Пошук сертифікатів та списки відкликаних сертифікатів». Для ФОП шукати за Реєстраційним номером облікової картки, скачати чинний сертифікат відкритого ключа.

Пункт 2 і 3 можна пропускати. Програма Торгсофт вміє працювати з ключами *.ZS2 та *.JKS

2

Сертифікованими представниками АЦСК “Україна” «М.Е.Док»

(*.ZS2)

  1. Перевіряємо, чи є сертифікат відкритого ключа. Якщо сертифікат відсутній звертаємось до представників ПЗ «М.Е.Док».
  2. Конвертуємо ключ АЦСК “Україна” «М.Є.Док» у формат Key-6.dat за допомогою програми KeyConverter.exe.

Не потребується для програми Торгсофт

3

АЦСК “Приватбанк”

(*.JKS)

  1. Для того, щоб використовувати ключі АЦСК "Приватбанк", їх спочатку потрібно переконвертувати з формату JKS у формат ZS2 «М.Е.Док», а потім у формат Key-6.dat. Переконвертувати з формату JKS у формат ZS2 «М.Е.Док» можна за допомогою демоверсії «М.Е.Док» або звернувшись до фахівців техпідтримки «ТОРГСОФТ». При конвертації Ви отримаєте ключ і два сертифікати безпеки.
  2. Конвертуємо ключ АЦСК “Україна” «М.Є.Док» у формат Key-6.dat за допомогою програми KeyConverter.exe.

** Ключ Приватбанку легко отримати (якщо вже є картка Приватбанку), фахівці з гарячої лінії Приватбанку допоможуть у цьому, а наші фахівці із задоволенням допоможуть конвертувати ключ у потрібний формат (для роботи з ПРРО).

Не потребується для програми Торгсофт

 

Для чого потрібна КЕП? Щоб відкрити/закрити зміну або відправити електронні чеки на фіскалізацію, потрібен підпис уповноваженої особи (касира), або підпис друку з номером (друк каси) – без КЕП все це зробити ніяк не можна. До речі, для отримання сертифіката друку з номерами не обов'язково мати фізичний друк. Термін використання КЕП – 2 роки, перед досягненням 2-х років електронний підпис потрібно оновити.

Для прикладу така ситуація: в організації є одна каса та два касири, які позмінно на ній працюють. Існує два варіанти організації роботи касирів із КЕП для роботи з ПРРО:

  • необхідно отримати підписи касирів, тобто дві КЕП з різними ПІБ для того, щоб кожен касир міг зі своїм електронним підписом відкрити/закрити зміну на цій касі;
  • організація отримує один підпис друку для каси, і тоді будь-який касир використовує саме цей сертифікат під час роботи з програмним РРО.

Електронні підписи касирів та печаток повинні бути обов'язково зареєстровані у податковій, для цього подається «Повiдомлення про надання iнформацiї щодо квалiфiкованого сертифiкату вiдкритого ключа» (F1391801). У графу «Ідентифікатор ключа суб'єкта» вставляємо літерно-цифрове значення ідентифікатора, скопійоване із КЕП. Тут можна подивитися, звідки він копіюється (якщо є пробіли, то їх треба видалити) і як заповнити. форму повідомлення.

IV. Ну і ми дійшли до реєстрації форми 1-ПРРО «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» (F1316602). Для кожного ПРРО подається окрема заява! При заповненні форми 1-ПРРО краще копіювати дані із розділу ЕК «Відомості про об'єкти оподаткування». Подивитися як заповнити форму можна тут та тут. Хотілося б уточнити два моменти під час заповнення форми:

  • у п.4 «Тип ПРРО» краще вказати «пересувний», якщо є хоч разовий шанс вибити чек не за місцем реєстрації торгової точки. Якщо цього не буде – вас це ні до чого не зобов'язує, зате перестрахуєтесь.
  • у п.5 краще вибрати, що «ПРРО може працювати в режимі офлайн» - на випадок відсутності інтернету/світла. Якщо ви не покажете цю опцію, то за відсутності світла/інтернету не зможете надати фіскальний чек покупцю.
  • до п.6 додаємо додаткову кількість зарезервованих фіскальних номерів на випадок роботи без інтернету/світла (якщо в цьому є необхідність). Якщо достатньо стандартної кількості 2 тис., то п.6 залишаємо порожнім.

Якщо форма 1 програмний РРО подається в першій половині дня і заповнена без помилок, то реєстрація в електронному кабінеті/Мідку відбувається швидко - протягом півгодини.

У квитанції № 1 приходить фіскальний номер вашого ПРРО (уважно читайте квитанцію!), який надалі буде вказано на кожному вашому фіскальному документі.

Після реєстрації ПРРО та отримання його фіскального номера, необхідно зробити всі налаштування у програмі та наші фахівці професійно допоможуть вам у цьому та проведуть навчання по роботі з програмним РРО у Торгсофт.


Залишити свій відгук
Ваша оцінка