Автоматизація роботи квіткового магазину
Квітковий магазин – бізнес, який здається легким, але насправді досить складно розрахувати витрати й прибуток так, щоб магазин не став збитковим.
Особливості функціонування квіткового магазину:
- Квіти є швидкопсувним товаром. Якщо їх не вийшло продати відразу, вони спочатку втрачають зовнішній вигляд, а потім перетворюються у непривабливі рештки. При недотриманні умов транспортування або зберігання товарів цей процес прискорюється;
- Щоб продати якомога більше товару, в тому числі реалізувати некондицію, необхідно впроваджувати систему знижок;
- Контролювати продавців буває складно. Завжди є ризик, що реалізатор продасть квіти за повну ціну, але у звітність внесе дані про реалізацію зі знижкою;
- Існує необхідність продавати квіти поштучно, дрібним оптом, з оформлення букетів, тому й облік для квітів ведеться поштучний, а для матеріалом декору – в метрах;
- Якщо в магазині є служба доставки, потрібно відстежувати переміщення і своєчасну доставку букетів;
- Щороку відстежується сезонний сплеск продажів квітів - і необхідно точно розрахувати кількість товару, щоб його було достатньо для задоволення попиту, але при цьому залишків утилізувати довелося мінімум;
- Ринок квітів істотно залежить від загальної економічної ситуації. Продукти люди будуть купувати в першу чергу, потім – інші матеріальні блага, а квіти, які є скороминущою радістю, купуються нерідко за залишковим принципом.
Стабілізувати прибуток багато власників квіткових магазинів прагнуть розширенням асортименту – продажем вазонів з квітами й всіх товарів для квітникарів, посадкового матеріалу квітів, декоративних елементів для саду і так далі.
Цей товар теж має сезонні цінові коливання, наприклад, якщо продавати посадковий матеріал цибулинних, в кінці сезону його доведеться знизити або садити на власній ділянці. Квіти зростають в ціні, якщо вони цвітуть, а якщо вазон довго не продається, він може вирости в ціні просто збільшуючись в розмірах. І навпаки – після завершення цвітіння вазони доведеться продавати зі знижкою.
Все це ускладнює облік товару і засобів в торговій точці. Істотно спростити роботу дозволить автоматизація квіткового магазину.
Навіщо потрібно автоматизувати квітковий магазин / павільйон
Існує кілька завдань, які вирішує автоматизація магазину:
- Облік товару;
- Установка націнки з урахуванням всіх факторів, що впливають на успішність магазину;
- Формування знижок;
- Формування цін з урахуванням вимог програми лояльності, наприклад, для розрахунку із застосуванням дисконтних карток;
- Відстеження обсягів товару в різні періоди, що дозволяє спрогнозувати споживчий попит;
- Можливість готівкового і безготівкового розрахунку;
- Присутність комплекту даних для податкової звітності;
- Відстеження стану справ в торговій точці навіть на відстані за допомогою сучасних онлайн-технологій;
- Рішення конфліктів, які можуть виникнути через нечесність продавця.
При впровадженні системи автоматизації необхідно враховувати особливості роботи магазину. Наприклад, якщо присутня кур'єрська доставка, потрібно врахувати можливість безготівкового розрахунку, а також розрахунку безпосередньо в кур'єром, якщо людина бажає доставлений букет подарувати особисто. Це впливає на модель терміналу, яку будуть застосовувати в магазині.
В іншому комплектація обладнання – стандартна:
- Принтер чеків та стікерів;
- Сканер;
- Касове обладнання;
- Комп'ютер з програмним забезпеченням.
Ведення обліку у квітковому магазині
Програма дозволяє при поставках класифікувати товари за кількома ознаками:
- Вид квітів;
- Колір;
- Дата постачання;
- Можливе застосування тегів, наприклад, «8 березня», «День закоханих», «Ювілей», «Жінкам», «Чоловікам» і так далі. Якщо магазин великий, це дозволить клієнтові швидше зорієнтуватися, який букет йому потрібен, а адміністрації магазину своєчасно поповнювати асортимент, якщо якийсь напрямок виявляється дефіцитним.
Програмне забезпечення дозволяє демонструвати не тільки наявність та ціну квітів, але і їх фото.
Окремо продумана система знижок і уцінок. Завдяки цьому може бути автоматично знижена в ціні партія квітів, які ще виглядають красиво, але вже деякий час перебувають в магазині. Рекомендують такі квіти вносити в великі букети та давати знижки, наприклад, на четверту і п'яту або шосту і сьому квітку. Таким чином магазин матиме хорошу репутацію у клієнтів, адже букети стоятимуть довго, хіба що з них видалять ті квіти, які зів'януть першими. І в той самий час торгова точка не терпітиме збитків, оскільки максимальна кількість товару буде реалізована.
ТОРГСОФТ - програма для квіткового магазину
Програма для квіткового магазину від ТОРГСОФТ враховує всі нюанси роботи торгових точок цієї спрямованості.
Вона гарантує:
- Швидкий облік та інвентаризацію товару;
- Своєчасні нагадування про необхідність поповнювати певні категорії товарів;
- Облік товарів поштучно, в метрах, а також реалізацію за особливими цінами авторських композицій, якщо така послуга надається;
- Відстеження своєчасності доставки букетів, якщо є служба доставки;
- Підготовку зручного для ознайомлення пакету даних для бухгалтерії, власника магазину, податкової;
- Можливість готівкового і безготівкового розрахунку;
- Швидке обслуговування;
- Підтримку будь-яких програм лояльності.
Наша компанія пропонує автоматизацію квіткового магазину під ключ. Застосовуємо надійне обладнання і ПЗ, яке ідеально сумісне між собою і не викликає ускладнень в застосуванні.
Працюємо по всій території України. Пропонуємо як установку системи автоматизації, так і її сервісне обслуговування.